Ramowy rozkład dnia
Ramowy Rozkład Dnia w grupie dzieci 4 – letnich
7.00 – 8.20 Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna,
praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, zestawy zabaw porannych,
schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do
wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy
ruchowe, kontakty z rodzicami.
8.20 – 8.30 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe,
pełnienie dyżurów, śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie
nawyków higieniczno – kulturalnych.
8.30 – 9.00 Śniadanie, czynności higieniczne.
9.00 – 9.45 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i
zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu według wygranego
programu wychowania przedszkolnego.
9.45 – 10.00 Gry i zabawy ruchowe
10.00 – 10.30 Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne,
zajęcia dydaktyczne różnego typu według wygranego programu wychowania
przedszkolnego.
10.30 - 11.45 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy
organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki,
przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia
sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do
obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw
badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez
kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
11.45 – 12.00 Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo – higieniczne.
12.00 – 12.20 Obiad
12.20 – 12.35 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki.
12.35 – 13.30 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające
wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci
poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp.
zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową,
słuchową, zabawy kołowe, rysowanie.
13.15 – 13.30 Język angielski – poniedziałki i środy.
13.30 – 13.45 Religia – poniedziałki i środy.
13.30 – 14.00 Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do podwieczorku.
14.00 – 14.15 Podwieczorek.
14.15 – 15.00 Zabawy i gry dydaktyczne stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca
wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w
małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających
indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne,
rozchodzenie się dzieci.